Skip Navigation

PBIS

What does PBIS stand for?

PBIS is short for Positive Behavioral Intervention and Supports. PBIS is used interchangeably with SWPBS, which is short for School Wide Positive Behavior Supports. 

What is PBIS?

PBIS is a framework or approach for assisting school personnel in adopting and organizing evidence-based behavioral interventions into an integrated continuum that enhances academic and social behavior outcomes for all students. PBIS IS NOT a packaged curriculum, scripted intervention, or manualized strategy. PBIS IS a prevention-oriented way for school personnel to: 

  • organize evidence-based practices
  • improve their implementation of those practices
  • maximize academic and social behavior outcomes for students. PBIS supports the success of ALL students.

How will student behaviors be monitored at RHES?

RHES teachers will monitor student behaviors through the use of a classroom PAW Chart. 

How will student behaviors be communicated with parents?

Teachers will communicate minor classroom incidents to parents through the minor incident behavior form. 

Who will provide Paw Tickets to students?

All RHES staff members are encouraged to reward classes  showcasing exceptional behaviors, with Paw Tickets. Classrooms will be based on the number of paw tickets earned.  

What is the process for classes earning PAW Bucks?

Classes will earn paw bucks for demonstrating exceptional Paw behavior. Classrooms can also earn paw tickets during specials and at lunch if the class demonstrates the appropriate behavioral expectation.  Teachers must sign the Paw ticket and check the expectation that students demonstrated. PAW tickets must be displayed in the classroom.

PAWS stands for:

P Pride in yourself 
A Always prepared 
W Wise Choices 
S Soar to Success

 

How often will schoolwide incentives be provided?

Schoolwide Incentives will be provided monthly. This first incentive will happen in October.  We will have a kick off to PBIS with parents and students. 


¿Qué significa PBIS?

PBIS es la abreviatura de Positive Behavioral Intervention and Supports. PBIS se utiliza indistintamente con SWPBS, que es la abreviatura de School Wide Positive Behavior Supports. 

¿Qué es PBIS?

PBIS es un marco o enfoque para ayudar al personal de la escuela en la adopción y la organización de las intervenciones de comportamiento basado en la evidencia en un continuo integrado que mejora los resultados de comportamiento académico y social para todos los estudiantes. PBIS NO ES un plan de estudios empaquetado, una intervención con guión o una estrategia manualizada. El PBIS es una forma orientada a la prevención para que el personal escolar: 

  • organizar las prácticas basadas en la evidencia
  • mejorar la implementación de esas prácticas
  • maximizar los resultados del comportamiento académico y social de los estudiantes. PBIS apoya el éxito de TODOS los estudiantes.

¿Cómo se monitoreará el comportamiento de los estudiantes en RHES?

Los maestros de RHES monitorearán los comportamientos de los estudiantes a través del uso de una tabla PAW en el salón de clases. 

¿Cómo se comunicarán los comportamientos de los estudiantes con los padres?

Los maestros comunicarán los incidentes menores en el salón de clases a los padres a través del formulario de incidentes menores de comportamiento. 

¿Quién proporcionará los Paw Tickets a los estudiantes?

Se anima a todos los miembros del personal de RHES a premiar a las clases que muestren comportamientos excepcionales, con Paw Tickets. Las clases se basarán en el número de boletos de pata ganados.  

¿Cuál es el proceso para que las clases ganen PAW Bucks?

Las clases ganarán billetes de pata por demostrar un comportamiento excepcional con la pata. Las clases también pueden ganar boletos de pata durante los especiales y en el almuerzo si la clase demuestra la expectativa de comportamiento apropiada.  Los maestros deben firmar el boleto Paw y marcar la expectativa que los estudiantes demostraron. Los boletos PAW deben ser exhibidos en el salón de clases.

PAWS significa:

P Orgullo de sí mismo 
A Siempre preparado 
W Decisiones sabias
S Elevarse hacia el éxito

 

¿Con qué frecuencia se proporcionarán incentivos a nivel escolar?

Los incentivos para toda la escuela se proporcionarán mensualmente. El primer incentivo será en octubre.  Tendremos un inicio de PBIS con los padres y estudiantes.